KAPITEL 1 - Shut up

Jag vaknade av väckarklockan, vilken irriterad känsla. Back to school. Efter ett sommarlov som pappa förstörde börjar äntligen skolan, jippi. Hela mitt sommarlov bestod av att flytta till denna äckliga ödeplats. Jag rste mig nyvaket upp och gäspade. Pappa kom in i rummet, "Var vaken nu, jag kan inte väcka dig. Jag åker till jobbet nu. Du får väcka din syster och följa henne till skolan också! Hejdå." Sa han och senare hörde jag hur ytterdörren smälldes igen där nere. Åh, inte Natha. Jag gick till min garderob och tog på mig ett par svarta shorts och en blommig pösig tröja till. Eftersom det var lite kyligt ute tog jag en grå kofta utanpå. Och såklart får jag inte glömma mina brillor.
 
Jag gick in på min toalett och sminkade mig lite lätt med bara mscara. Jag gransakde mig efteråt i speglen, Mina bleka smala ben passade inte jättebra med shortsen. Men jag orkade inte bry mig så jag sprang ner och tog fram frukost. "Natha!" Skrek jag genom huset. "Jaaa! Vad vill du?" Sa hon och kom springandes ner från trappan. Hon hade blivit värsta fjortisen. "Natha, du går bara i sjuan. Ska du verkligen ha så lite kläder och så mycket smink på dig?" Sa jagoch kollade konstigt på henne. "Ja, och? Liksom var nöjd att jag har kläder på mig!" Sa hon en aning surt. Jag suckade och vred lite på huvudet. Hon hade ett vitt spetz linne som en gång i tiden har varit mitt. Hon hade inget linne under, bara en neon-rosa bh. Sedan hade hon dubbelt så mycket smink som mig. "Har du ätit?" Frågade jag istället för att tänka på det. "Jag vill inte, jag vill bli smal." Sa hon och herregud vad sur jag snart blir. "Du måste äta frukost! Och du är smal!" Skrek jag nu åt henne. "Nej, skrik inte åt mig! Jag vill inte ha." Röt hon på mig ilsket. Jag höjde ena ögonbrynet, "Du vet väl att man bara blir fet om man inte äter frukost? För då tar kroppen all närnig nästa gång du äter. men all näring menar jag fettet från maten. Om du äter frukost så tar magen inte åt sig allt fett." Sa jag och log mot henne att jag iallafall kunde något. Hon suckade och gick och tog en macka som jag brett. "Jag skulle ha blivit smal som du och mamma, jag vill inte ha pappas ölmage." Sa hon med tårar i ögonen. jag suckade, jag minns mycket väl när jag var i den åldern och sa samma sak fast jag var smal som en pinne. "natha, du är smal. du måste bara inse det, jämför inte med andra." Sa jag och hon tittade på mig. "Gråt inte, ditt smink rinner" Sa jag och log stort mot henne. Och en sak jag vet är att mitt leénde läcker ut sig på alla andra. jag var nöjd med mitt leende. Hon började le och då sprang jag fram mot henne och började kittla henne. Hon skrattade tills vi insåg vad klockan var. jag plockade in frukostgrejerna i kylen och knöt på mina vita converse. Nathalie hade ett par gula converse. Sen följde jag henne till skolan. Nathalie hade tur och en tjej bodde granne hos oss som Nathalie lärde känna på sommarlovet. Så hon hade någon som kan hjälpa henne hela dagen. Jag gick in till rektorn rum med skolväskan hängades på min axel. Jag hade en adidasväska. "ursäkta, jag är den nya eleven." Sa jag blygt och kvinnan tittade upp på mig med ett leende. "Ja, hej.. Juliah var det va?" Sa hon och jag nickade. "Ja, här har jag lite saker åt dig. " Sa hon och började rota runt i massa lådor. Jag fick lite papper, en pärm och några böcker till lektioner. "tack." Sa jag och började gå iväg till mitt skåp som var nummer 129. Jag öppnade mitt skåp och la in alla grejer. Rektorn hade sagt att jag inte skulle få skolk idag om jag kom försent, eftersom jag har svårt att hitta. Jag kollade på schemat jag fått, jag skulle till M2, och ha matte. Jag tog min mattebok och en penna och började gå mot klassrummet. Jag visste att jag skulle komma försent för jag hittade inte rummet, till slut såg jag M1 så jag gissade att jag var på rätt väg. Och det var jag, för nu stog jag framför M2. Konstigt nog var jag inte alls nervös, så jag knackade försiktigt på dörren och väntade. "Ja?" Sa en kvinna som stack ut huvudet. "Jag är den nya eleven." Sa jag och log. "Oj, hej. kom in och presentera dig. Jag är Mrs. Rose." Sa hon och jag gick in och ställde mig framför klassen. "Ehm.. hej. jag ska börja i er klass och jag heter Juliah Ohlson. jag kommer från Sverige och flyttade hit under sommarlovet. Ja.." Sa jag och kollade ut över klassen. "En godbit." Hörde jag någon säga där bak och klassen började skratta. jag suckade, "TYSTA MED ER! några frågor till Juliah?" Skrek läraren som jag redan glömt namnet på. Jag höjde på ögonbrynet för jag har en känsla av att detta var en busig klass. En kille räckte upp handen och det var samma kille som sagt den dumma kommentaren, "Ja, Tobias?" Sa läraren. "Är du singel?" Frågade han och fnissade. Jag mötte hans blick och en gåva som jag har fått är att alla blir rädda för min sura blick. Han blev lite nervös, det såg jag."ja, men du.. tobias eller vad du nu heter. Du verkar vara en olydig pojke, jag dejtar inte sånna. tyvärr sa jag." Och höjde retandes ögonbrynet mot honom. Han blev chockad över svaret, för antagligen var han inte van vid att få motsvar. Alla skrattade åt honom för svaret och han började li röd om kinderna. "Okej, slut med sncaket! Du kan sätta dig bredvid Sophie, där borta." Sa Mrs. Rose och pekade på en rad längst bak. Jag är glad att det var längst bak, för annars hade alla glott på mig, jag hatar den känslan. Jag gick och satte mig bredvid henne. Hon hade svart långt hår, och var faktiskt söt. "hej sophie." Sa jag och log mot henne. Hon log tillbaks, "Tjena, snyggt gjort." Sa hon och jag skrattade. för jag fattade att det var det med tobias. "ingen har någonsin vågat göra så mot Tobias, han är skolans populäraste kille. och vill ha åt alla tjejer." Sa hon och jag nickade och kollade mot honom. han kollade bak på mig och blinkade med ena ögat. "Usch, vilken tönt. Var bor du? Du kanske kan hjälpa mig i skolan nu de senaste dagarna, jag hittar aldrig rätt." Sa jag och skrattade hon skrattade med och nickade som svar. Efter matten sa vi att vi skulle mötas i matsalen. Det ända stället på denna skolan som var enkelt att hitta. Jag gick mot matsalen när jag lämnt mina grejer i skåpet. Sophie och jag satte oss i ett hörn vid ett bord. "Varför tar du inte mat?" Frågade Sophie. "Äter aldrig i skolan, bara äcklig mat tycker jag." Svarade jag och fnissade. Efter ett tag kom en kille in i matsalen med ett helt gäng bakom sig. Mest tejer, men det var två andra killar också. "Omg." Sa Sophie. "Vad?" Sa jag och sökte efter vad hon kollade på. Det var killen som kom in i matsalen precis med en hel hög slampor efter sig. "Vad är det med han?" Frågade jag, jag tyckte jag kände igen honom lite. Men jag förstod inte hur eller vem han var. "Ser du inte?! Det är Justin Bieber med hans bästa vänner Chaz och Ryan!" Sa hon och skrekviskade. "Vad gör han här?" Sa jag och suckade. "Han är ju jättekänd! Han bor här, detta är hans gamla skola. han är riktigt populär bland tjejerna." Sa hon och fnissade och släppte inte blicken från honom. "jag haar han, det är pågrund av min syster. Hon tjatar om han hela tiden, hon är en belieber eller vad fan det heter. Hon trycker upp posters i huvudet på mig varje dag. Fyfan om hon får veta att han bor här." Sa jag och gjorde en äcklad min mot honom, just nu smekte han en tjej på kinden och gick till nästa och nästa. Sen satte sig han och de andre två killarna bredvid honom. Då gick tjejerna iväg igen och fnittrade och pratade om han. han blinkade mot dom och gjorde en slängkyss. usch, vad äcklig kille alltså. "Hur kan du göra så?! Han är jättesnygg och bra!" Sa hon och släppte aldrig blicken från han. Han kollade mot oss, och fick ögonkontakt med mig. Sophie vinkade flirtande och han gav henne en slängkyss. "usch, detta är ju äckligt jag går." Sa jag och blängde på henne. jag stirrade surt på justin Beaver också och han blev chockad sen stack jag ut därifrån. Visst, han var kanske snygg. Men han var en äcklig diva, flirta med varenda tjej han ser. Vem litar på han egentligen? Efter skolan mötte jag natha och hon skulle ta med sig en kompis hem. "JULIAH, OMG!! DU GÅR I SAMMA SKOLA SOM JUSTIN BIEBER. SÅG DU HONOM? ELLERHUR ÄR HAN BäST OCH SNYGG OCH FNIAST OCH ALLT." Skrek hon och hoppade fram till mig med två posters i handen. Jag suckade och sa, "Nathalie, 1. han suger. 2. ja, jag såg han. 3. han är en slampa. 4, sa jag att han suger?" Sa jag med en irriterad blick. Nathalie stod chockad och slog mig för vad jag sa. Jag började gå hemmåt med en lycklig Nathalie efter mig, hon babblade om justin bieber med sin kompis. "Juliah, jag ska på hans konsert snart i Stratford! Det sa pappa, och du måster följa med och ha koll på mig." Sa hon och fnissade. "Glöm det Nathalie Ohlson!" Skrek jag och kollade på henne. "Nathalie Bieber, om jag får be. Och jo det ska du, det är bestämt med pappa redan. vi har betalat biljett och sånt redan." Sa hon och bitchblickade mig. "jag kommer inte följa med, din dumma lilla fjortis." Skrek jag mot henne och gick hemmåt. När jag kom in satt pappa i köket, "Hej gumman, var de k.." hann han säga innan jag räckte handen mot honom som att han skulle sluta prata med mig. "Kom inte efter mig." Sa jag samtidigt som jag gick upp på mitt rum. Och såklart, lyssnar inte miste pappa på mig nej. Han gick in. "Vad har hänt, vad är det nu?" Sa han sorgset. "Jag tänker inte följa med Natha på någon dum justin bieber konsert imorgon!" Skrek jag under kudden som jag tryckte upp i mitt huvud. "men.. snälla juliah. " sa han lågt. "NEJ" Sa jag igen. "För min skull, gör något som din lillasyster vill så himla mycket. snälla du." Sa jag och kollade ledsamt på mig. "Vad fan vinner jag på det? jag avskyr honm. Jag får aldrig som jag vill ju!" Skrek jag. Han suckade och sa, "Om du gör det för mig, så köper jag en ny bil till dig. Som du får när du tagit körkort. Går du med på det då?" Jag fick ett leende på läpparna, "tack pappa, jag älskar dig." Sa jag och sprang fram och kramade honom. Jag gav honom en puss på kinden. Sen gick jag ner och satte mig vid tvn. Jag tänker endå inte lyssna på konserten, jag är där mest så inte Nathalie blir våldtagen eller något.  jag är iallafall glad att pappa inte köpte en vip-biljett till henne. Då hade vi fått gå in i ett rum med honom och jag fått vänta där. Tack gud. Att du inte hatar mig för mycket. Jag hade tråkigt så jag gick upp på mitt rum och tog på mig en bikini och ringde till Sophie. "Vill du hänga med till stranden?" Frågade jag. "Ja, jag kommer nu. vi möts där nere." Sa hon och la på. Jag började gå mot stranden, jag gick på asfalten som brände mot mina fötter. När han mötte sanden smälte mina fötter nästan, så skönt. jag såg Sophie längre ner. Hon sprang mot mig och omfamnade mig i en kram. "Justin bieber är här med sina vänner. gud så pinsamt!" Visk-skrek hon i mitt öra. Jag suckade, "I don't give fuck Sophie. Kom nu, vi badar." Sa jag och hon blev chockad över mina ord men följde med ner till havet, vi doppade våra fötter och jag kände Justin Biebers blick bränna mot min hud. Jag blev riktigt irriterad. Jag kollade bak och han låg på rygg. han hade en riktigt sexig kropp, men det hindrade mig inte från att hata honom. Han log ett flirtande leende mot mig. Jag blickade honom totalt och han blev chockad. "Nej, nu ska han fan sluta glo!" Sa jag irriterat och började gå mot honom. Nu hade han bara tre eller fyra tjejer runt sig. "Nej! Gå inte di.." Hann Sophie säga innan jag stod framme hos honom. "Ursäkta men, kan du sluta glo? Det är riktigt irriterade. Bara så du vet faller jag inte för dig, alla andra tjejer gör kanske. Men ge upp för helvete, det är så irriterande." Sa jag, "Wow, någon på dåligt humör? jag njuter bara på stranden babe." Sa han när jag skulle vända mig om. "vad kallade du mig?" Sa jag surt.  "you heard me, babe." Sa han och jag skrockade till. "kalla mig inte det, har inte du ett knull på din almenacka eller?" Sa jag riktigt ilsket nu och gick iväg. Jag hörde hur alla tjejer började fnittra och hans polare började säga p justin!" Som att jag ägde ut honom. Han blev röd om kinderna och jag gick ner till Sophie igen. "Vad sa du? Vad hände?" Sa hon fort. Jag skrattade bara sen dök jag i vattnet.
 
 

Kanske inte bästa första kapitlet, men jag skriver nog ett till idag. vi får se. hoppas ni gillar det! Komentera! Kram.
- MATILDA


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinbbieber.blogg.se

noveller om justin.

RSS 2.0