KAPITEL 2 - Awkward

PREVIOUS
"Ursäkta men, kan du sluta glo? Det är riktigt irriterade. Bara så du vet faller jag inte för dig, alla andra tjejer gör kanske. Men ge upp för helvete, det är så irriterande." Sa jag, "Wow, någon på dåligt humör? jag njuter bara på stranden babe." Sa han när jag skulle vända mig om. "vad kallade du mig?" Sa jag surt. "you heard me, babe." Sa han och jag skrockade till. "kalla mig inte det, har inte du ett knull på din almenacka eller?" Sa jag riktigt ilsket nu och gick iväg. Jag hörde hur alla tjejer började fnittra och hans polare började säga p justin!" Som att jag ägde ut honom. Han blev röd om kinderna och jag gick ner till Sophie igen. "Vad sa du? Vad hände?" Sa hon fort. Jag skrattade bara sen dök jag i vattnet.

 
Jag vaknade av väckarklockan igen, f*ck my life. Varför finns skolan? tänkte jag samtidigt som jag kom på varför denna dagen skulle vara världens sämsta.. Justin bieber konserten. "VAKNAAAA!" Skrek Nathalie som redan var klar och allting, hon hoppade på mig i sängen. "Nathalie, vad gör du!" Skrek jag trött. "Vi ska på jb konserten idag!" Sa hon och brast ut i skratt så glad hon var. "Kul att du ser fram emot det iallafall." Sa jag och suckade. När jag dragit på mig ett par tajtare shorts och en cardigans med amerikanska flaggan på såg jag att jag blivit brunare om mina ben sedan igår. Jag log för mig själv sen gick jag ner. Nathalie satt och åt frukost och kollade i tidningen. "OMG, JULIAH!!! DU ÄR MED I TIDNINGEN!" Skrek hon rakt i örat på mig. "AJ,VA?" Sa jag chockat.Jag tog tidningen och kollade, det stod:
 
"Justin Bieber har alltid glada och flirtande snygga tjejer runt sig. Nu har han nappat upp en svensk, och man säger ju att det är de vackraste på jorden. Svenska kvinnor, fast hon ser sur ut. Hon skriker på Justin. Har Justin Bieber lyckats få en tjej arg, det har jag aldrig sett förut!"
 
och så fanns det en bild när jag skäller ut Justin Bieber från igår, ojdå.. Herregud, skriver dom allt i tidningarna om han.  Vad pinsamt. Nathalie skrattade åt mig ochjag blev röd. "Nu sticker vi." Sa jag och tog på mig conversen och tydligen skulle natha gå med sin kompis själv idag så jag tog en annan väg. Jag tog min skateboard som jag saknat ett tag. Jag skejta till skolan, Sophie mötte mig. och kollade frågande på mig. "Ja, jag skejtar." Sa jag och skrattade. "Något mer jag inte vet om dig?" Frågade hon och skrattade. jag fnissade och sa, "Ja, jag älskar fotboll." Sa jag och fnissade. Då kom jag och tänka på mamma.. Jag försökte fortsätta le. Sophie gick på det. Vi gick in i skolan och jag öppnade mitt skåp och la in brädan i det. Jag såg bilden jag satte upp på mig och mamma, fotot var taget dagen innan hon dog. Bilolycka.
Vi låg i hennes och pappas säng och log mot kameran.
Jag fick tårar i ögonen och kände en hand på min axel. Jag ryckte till och vände mig om, det var Sophie. Jag torkade fort bort tårarna, "Har du gråtit?" Sa Sophie men munnen format som ett o. "Nejnej, fick något i ögonen." Sa jag och skrattade. Hon såg fotot jag kollat på, "Naaw, vem är det?" Frågade hon och jag tryckte ner klumpen i halsen. "D-det är min mamma och jag." Sa jag och log någorlunda åt henne. "vad söt du är." Sa hon och fnissade. "tack" sa jag bara och sen frågade hon, "vad har du nu?" jag svarade, "engelska." hon suckade och gjorde en ledsen min, "Jag har musik." Sa hon och jag suckade. "Vi ses sen," Sa jag och hon nickade sen gick vi åt två olika håll. När jag kom in i klassrummet såg jag runt och letade efter en plats, SKOJAR DU MED MIG... det fanns bara en ledig plats bredvid Justin Bäver. Jag suckade och blängde på honom, han fnissade bara. Jag gick dit och satte mig och tittade genast på läraren. "Söt du är när du är sur." Viskade han och trodde jag inte skulle höra. Jag sparkade till honom på benet. Han stönade till av smärta. "bieber och Ohlson, vad händer?" Alla kollade bak på oss. "Inget sir, ursäkta." sa justin och kollade chockat på mig. Jag vred på huvudet och suckade. "prata inte med mig." sa jag viskande i en sur ton. "det är svårt när det är du som pratar med mig." sa han och fnissade åt mig. Jag ville så gärna slå honom igen men då hade alla tyckt jag var dum i huvudet. "Ska döda dig på rasten." Sa jag och klockan ringde. Jag reste mig snabbt och precis näår jag skulle gå sa han, "oh i'm scared." sa han och skrattade. Jag gick mot mitt skåp och när jag skulle stänga skåpet kom Sophie bakom mig. "Hej!" Sa hon glatt. "hejsan" sa jag och log. "ehm du, följer du med mig till min lillasysters avdelning i huset. jag lovade henne att hon skulle få god mat här att köpa," sa jag och fnissade. Sophie nickade och vi började gå. Påvägen mötte vi på Justin. "kill me." sa han och skrattade åt mig. "oh, jag vill så gärna ska du veta." sa jag och blängde på honom. "söt idag babe?" sa han och för en gångs skull var han själv, om man räknar bort Ryan. Jag smällde till honom över kinden, han vände sig om och tittade på mig en aning surt. "du bad om det." sa jag och log. Eftersom mitt leende smittar så log han också. jag började skratta för att det såg så roligt ut. Han började le helt plötsligt. Jag tappade min väska och mina grejer ramlade ut. "hoppsan ms. ohlson." sa justin och började hjälpa mig ta upp mina grejer vilket var snällt av honom. fast han borde inte ha gjort det. för där låg min och Nathalie's bieberbiljett till konserten ikväll. han tog upp dom och skrattade. "belieber?" frågade han och höjde på ögonbrynet. "Nej, verkligen inte, men min lillasyster. som råkar vara tretton år. " sa jag och ryckte tag i dom. "varför ska du gå då?" frågade jag och han verkade faktiskt bry sig. "för hon är tretton år? du menar, att hon ska gå själv på en stor konser? don't think so." sa jag och fnissade. han nickade förstående, sen sa han något som sårade djupt. "jaha, vadå. är din mamma för lat att ta hand om sin unge själv?" sa han och skrattade. han hånade min mamma, han nämnde henne. han såg hur mitt ansiktsuttryck blev ledsamt och sorgset. jag kände hur tårarna klämde fram, när en rann sprang jag därifrån, jag sprang så långt jag kunde och in på toaletten. "Ey, Juliah!" Hörde jag både Sophie och Justin skrika bakom mig. "Juliah?" hörde jag Sophie utanför toalettbåset. Jag torkade bort mina tårar och gick ut. "Förlåt." Sa jag och började gråta igen. justin stod utanför och ropade, "Hallå?" det gjorde mig på bättre humör för han fick inte gå in på tjejernas. jag fnissade lite och Sophie torkade bort mina tårar. "varför blev du ledsen?" sa hon och jag suckade. "min mamma är död." hon ryckte till lite och kramade om mig hårt. "det är okej, vi går ut nu." sa jag och hon nickade. Justin stod där ute lutad mot väggen. Med tjejer runt sig. Jag suckade och började gå bort från honom. "Ey, Juliah!" Sa han och jag kollade bak. Alla tjejer sprang efter. Nu blev jag irriterad. "SERIÖST, HAR NI BRUDAR NÅGOT LIV ELLER?" Alla blev chockade över mitt ilskna tal till och med Justin. "eh, ja?" Sa en av tjejerna och alla andra brudar höll med. "jaha, det är därför ni springer som en svans efter justin hela dagarna?  det är därför han inte ens får gå på toaletten själv? eller han kanske vill ha det så. men jag tänker inte prata med dig justin sålänge ett gäng brudar suger sig efter dig." sa jag och tittade konstigt på allas blickar mot mig. Justin tittade bak mot dom och dom fattade, alla suckade och bitchblickade mig och sedan gick dom därifrån. Jag tittade surt på Justin. "vad?" han suckade en aning, "tack, jag har velat bli av med dom enda sedan dom kom." jag log smått inom mig. "jaja, varsågod hejdå." sa jag och vände mig. han tog tag på min axel, "vänta!" sa han. och jag vände mig igen. "förlåt för det jag sa, visste inte att du skulle bli ledsen för de typ.." man märkte att han inte hade bett om ursäkt så ofta förr. "hade min mamma levt hade jag nog inte blivit ledsen men ja.." sa jag och tittade ner i golvet. han nickade förstående och jag tror han precis förstod varför jag sprang iväg. "jag beklagar sorgen." sa han och jag nickade. "vi ses på konserten," sa jag och skrattade. "eller, jag ser dig iallafall.." sa jag och skrattade. "ni kan få komma tidigare om ni vill." sa han sen. jag funderade på saken, "kanske," sa jag och sen gick jag. Jag har börjat tycka om Justin mer nu när jag verkligen känner honom. Jag mötte Nathalie när jag skulle gå hem. "Varför kom du inte, så jag kunde köpa mat?" frågade hon ledsamt. "det hände en sak, jag hann inte. vi gör det imorgon istället." sa jag  och log. "Vi äter nu snabbt något när vi kommer hem sen sticker vi till konserten." sa jag. hon tittade konstigt på mig, "men konserten börjar ju inte förens ikväll?" sa hon och kollade konstigt på mig. "lita på mig, jag känner honom. han sa det till mig." nu skuttade hon runt som en galning. "OMG MIN SYSTER KÄNNER JUSTIN BIEBER WOOOOOOOOOOOOOOOOOAAA!" skrek hon. "SHHH!" ÄR DU HELT FÅRN VETTET?" SKREK JAG. hon lugnade sig coh gick bredvid mig. nör vi kom hem bredde Natha två mackor, jag tog inget för jag var inte hungrig. Sen gick vi, jag hade fått ett meddelande på min telefon från okänd. jag tittade konstigt, det stod: kommer du snart? jag måste visa en sak. :) /JB
jag skrattade och la till numret och skrev Justin. osm användare. hur har han fått mitt nummer? Jag skickade att vi var påväg och fick snabbt ett meddelande tillbaks där det bara stod ok. När vi kom fram till det stora huset han skulle uppträda i var det massa folk utanför, totalt kaos. beliebers som skrek justin hela tiden, vi trängde oss igenom dom och gick in genom dörren där en vakt stod. "Jag är Juliah, detta är Nathalie." Sa jag till vakten och tydligen hade Justin sagt till honom att släppa in oss.   För han gjorde det, alla beliebers frågade varför vi fick komma in och ingen fick svaret. Justin stod på scenen redan och tränade, han var faktiskt snygg. Nathalie blev galen hon skrek. Då upptäckte Justin oss, han log mot mig och sen tittade han på Nathalie. "Schhh! Nathalie för helvete, du måste sluta med det där." Sa jag irriterat. "Jag har bokstavligen talat fått tinitus." Sa jag ännu en gång irriterat. Justin skrattade och gick ner mot oss. Nathalie blev helt uppspelt och hoppade upp och ner, hit & dit. "ta det lugnt tjejen, vad heter du?" sa han och böjde sig för att komma i hennes längd. "n-n-nathalie!" stammade hon och såg glatt upp på justin. "hej nathalie," sa han och kramade henne. "du har fått utseéndet efter din syster, ni båda är fina." sa han. jag stelnade till och började rodna. wtf, sluta juliah. vad håller du på med? tänkte jag. justin kom fram till mig och kramade mig också, jag besvarade kramen och fnissade. "haha, tjena juliah." sa han och log mot mig. han hade sitt hår som vanligt, gelé med luggen uppåt och snaggat på sidorna. han bar en tajt vit t-shirt så man såg magmusklerna. det var snyggt. sen hade jag svarta läderbyxor men röda vans. Han såg att jag kollade in hans kropp, "like what you see?" sa han och fnissade. jag skrattade och frågade, "vad ville du visa då?" sa jag och då märkte jag att nathalie kom och tog justins hand och höll i den. jag såg hur chockad justin blev. men sen skrattade vi båda. "du är för söt natha." justin fortsatte skratta, "vill du hålla i min hand för evigt, för det gör inte mig något sötis." sa han och hon började rodna jättehögt. "ja det vill jag sa hon." jag suckade och viskade, "du ska bara fatta vad jag har fått stå ut med alla dessa år, hon har pratat om dig hela tiden. tryckt upp posters i huvudet på mig. berättat om hela din familj och allt ditt crew och kidrauhl grejen och jag fattar inget. " sen suckade jag. han skrattade och nathalie blängde surt på mig. "jag vill bli one less lonely girl justin!" sa hon sen och skrattade glatt. hon betedde sig som en fem åring med honom. när det var med mig betedde hon sig som en arton åring. justin skrattade och nickade. jag kom på, att jag hade glömt mina biljetter i skolväskan. f*ck. "jag måste hem igen." sa jag fort. "varför?" sa justin fort. "glömde biljetterna." sa jag och bet mig i underläppen. justin kollade på mig som om jag var dum i huvudet. "ni får vara backstage idag." sa han och kollade på oss. Nathalie hoppade upp i hans famn, jag fnissade. Hon pussade honom på kinden, gulligt. "Nathalie, inte mer än kinden. du är bara tolv." sa jag allvarligt. hon blängde på mig och justin skrattade hysteriskt. vi gick upp bakom scenen och han visade runt. sen helt plötsligt frågade justin, "kan du kanske fotografera mig med min systemkamera under konserten? min fotoartist kommer inte idag." sa han med besvikelse. "såklart jag kan, älskar att fotografera." sa jag och log. Nathalie var överlycklig för hon skulle vara one less lonely girl och hon hoppade och studsade. Sen kom Usher upp bakom oss, "ey bro, showen börjar om 5 min." sa han och dom gjorde en bro-kram av något slag. justin nickade. jag fnissade lite. innan han sprang in på scenen gav han mig kameran, den var stor. sen sprang han ut och det var full smokat med folk. speciellt beliebers. alla skrek när han kom ut. "how r u guys tonight?" skrek han i mikrofonen. han hade bytat om till en svart skinnjacka med svarta byxor. han var snygg ute på scenen, jag log lite för mig själv. Han började sjunga en av hans nya låtar på believe-albumet, all around the world. den var faktiskt bra. jag skulle ta ett perfekt första foto. jag fick ett när han log in i kameran. jag skrattade och gjorde tummen upp.
 
jag tog massor med foto av honom, alla blev inte lika bra. men jag fick många. till slut skulle han börja sjunga one less lonely girl bara för Nathalie, det var så gulligt. hon blev jätteglad. Han klev in hos oss och tog tag i nathalie's hand, jag log och till förvåning gav han mig en puss på kinden och gav mig hans skinnjacka, antaglien för han var varm sen sprang han ut direkt på scenen igen. nathalie satte sig på en stol och hon fick blommor av justin och en puss på kinden och han sjöng åt henne. hon blev tårögd och glad var hon. jag tog ett foto på dom, flera stycken.
 
 
När klockan var 11 på kvällen slutade showen och jag hade fått en vattenflaska av Usher som jag skulle ge till Justin när han kom ut. "thank u stratford for tonight!" sa han i slutet och sprang ut därifrån. sen gick några hem. andra väntade på att få autograf och de som hade vip-biljetter skulle få träffa justin. han kom mot mig och skulle ge mig en kram, men jag tog fram handen och tryckte mot på bröstet, efter du duschat. sa jag och skrattade. han skrattade och jag gav han vattenflaskan. han drack riktigt länge. sen gick han och duschade och fixade iordning sig för att träffa fansen. jag och >nathalie satt utanför badrummet i en soffa i det rummet han bytte om och ffixade sig innan konsererna. När han kom ut från badrummet hade han bara handduken lindad runt midjan. "akta dig för nathalie sa jag och sen tog jag upp mobilen för jag fick ett sms." justin skrattade och tog på sig kläder när jag höll för nathalies ögon. "jag är inte liten juliah!" sa hon irriterat. "jo, jämfört med mig och justin är du." sa jag och han fnissade. hon suckade. pappa hade skickat ett sms och frågat om det var kul, jag orkade inte svara än. när han var klar tog jag bort handen för hennes ögon. "får jag en kram nu då?" frågade han. jag suckade och skrattade, sen reste jag mig och gick mot honom och kramade honom. han doftade nydushad. "Vill ni sitta här också när fansen kommer in, eller ni har inget val. ni kommer inte förbi alla där ute. jag spärrade upp ögonen och suckade, stannar hellre här då. Nathalie började spela på Justins iphone för att hitta på något sålänge. Jag och Justin satt och pratade vid speglarna tills första tjejen kom in genom dörren och skrek och hoppade när hon såg Justin. Han skrattade och hon gick fram till honom, "hej sötnos, vill du ha en autograf?" Hon nickade ivrigt åt det Justin sagt. Jag höll på att kissa ner mig så roligt det såg ut när varenda tjej skrek och hoppade runt när hon såg honom. Jag kände mig faktiskt lyckligt lottad endå. Efter ungefär 40 fans kommit in tog vi en paus. Dom kom in med mackor åt oss och saft och annat. Jag tackade nej, men Nathalie tog en. Hon tog nog åt sig av det jag sa. Hon åt mycket och Justin blev chockad. jag fnissade och sa, "Natha tycker hon är tjock och därför ville hon inte äta innan, men när jag sa att man blev fet av att inte äta så äter hon riktigt mycket hela tiden. Hon kommer bli riktigt sur när hon går upp i vikt sen." sa jag och fnissade. han skrattade. "hatar du fortfarande mig lika mycket?" frågade han helt plötsligt och kollade på mig. Han hade hasselsbruna ögon, jag fastnade i hans blick. "ehh, nejnej, du är shysst. när man väl känner dig." sa jag och han log mot mig. Nu kom Usher och sa att vi måste fortsätta och vi tog undan maten. Nu kom en liten tjej in, kanske 10 år. Hon var så gullig. Hennes mamma stannade kvar utanför och väntade. "Hej justin." sa hon blygt och kramade honom. "hej lille vännen, " sa han och signerade en skiva till henne. "är ni två ihop?" frågade hon glatt. vi blev båda röda i ansiktena. "ehm, nej. vi är vänner." sa justin efter en stund. som att han tvekade. "jaha, ni var söta ihop!" sa hon fort och sprang till sin mamma. "okej.." sa jag osäkert och han fnissade till. han kliade sig i nacken och väntade på nästa. där kom en tjej i vår ålder. hon höll för sin mun när hon såg Justin. hon sprang fram och kramade honom länge. han skrattade. "hejdu," sa han och signerade en skiva åt henne också. "tack så mycket" sa hon uppspelt och frågade, "kan jag få en kyss?" sa hon och kollade på honom med röda kinder och väntade glatt på ett svar. han blev osäker och jag höll på att börja skratta byxan av mig. "u-ursäkta mig." sa jag och hostade fast jag skrattade. jag sprang in på badrummet. när tjejen hade gott kom jag ut, jag vek mig av skratt. han började skratta för jag såg så rolig ut. "brukar dom fråga de?" frågade jag. han nickade. "fast dom får bara en på kinden, mina läppar är sparade till di-" sa han innan han harklade sig och sa "någon annan." han blev röd. jag förstod misstaget, "okej." sa jag och brast ut i skratt. "Justin du suger på att ljuga." Sa jag. "vadå ljuga?" sa han och försökte vara förvirrad. Jag kollade mot Nathalie, hon var så inne i spelet att hon hörde inte. "Du vill ha mig, men du vill inte berätta det för du tycker det är pinsamt om jag nobbar dig." sa jag stolt och satte mig på stolen bredvid honom igen. Han sneglade på mig och sa inget, "NÄR KOMMER NÄSTA?" skrek han och så kom nästa in jag suckade. "jag och natha sticker nu, det är inte lika trångt. hejdå!" sa jag och gick mot nathalie. "Släpp spelet och ge telefonen till justin, vi ska gå nu." sa jag till henne. "men, jag , jag. måst ebara.." sa hon med tungan utanför munnen. "gud du är så barnslig." sa jag och suckade. justin fnissade och kom upp bredvid mig igen. det vibrerade i min bakficka och jag fick en känsla av att det var justin så jag hoppade till. Men det var bara min mobil så jag pustade ut. jag tog upp den och det var pappa som ringde. jag svarade, "hej gumman, jag måste säga en jättetråkig nyhet. nu när du snart fyller arton så kan du ju ta hand om dig själv och sånt, jag reser till sverige imorgon, det har en sak med arbetet att göra. men jag stannar bara där över helgen. kan du ta hand om nathalie då kanske?" Jag suckade, "ja det kan jag väl, om du för över pengar på mitt konto till mat och sånt så ja. " sa jag. "självklart, älskar dig hejdå. tack!" sa han och jag la på. sucksuck. "vad?" sa natha. "jag ska ta hand om dig över helgen, pappa ska resa bort till sverige. "wihoooo!" skrek hon. justin fnissade. han vände sig mot mig och jag vände mig mot han. "vi kanske kan ses imorgon då?" sa han, jag höjde ögonbrynet. "bara för vi varit på din konsert och vi har kramats och sånt, så är vi inte bra vänner okej?" sa jag retsamt. han blev stum och chockad, "jag drev justin." sa jag och skrattade. han fnissade. "det var inte roligt." sa han och log. "men det kan vi väl, om du inte har massa slampor efter dig. det äcklar mig." sa jag och log snett. "nejdå, dom ska fara åt helvete!" sa han och jag log. "kom nu nathalie, vi måste gå, klockan är snart tolv." hon släppte spelet och gav telefonen till justin. han kramade henne och gav henne en signerad tröja och ett signerat album med believe. "tack justin. tänk om du blir min systers pojkvän en dag, då blir jag lycklig. eftersom det ändå aldrig blir jag som får ha tur." sa hon och började gå ut mot dörren. när hon stängde den stod bara jag och justin kvar. "well, hejdå justin." sa jag och kramade honom en sista gång, och bara för att retas lite gav jag honom en puss på kinden. "bye." sa han och log stort när jag pussat honom. jag gick ut från rummet och krockade med nathalie mot dörren. hon hade kollat i nyckelhålet. "JAG VISSTE DET! NI KYSSTE VARANDRA PÅ MUNNEN, NI HÅNGLADE OMG ÄCKLIGT" skrek hon när hon hade trillat i golvet. "vadå hånglade?" sa jag och kollade på henne konstigt. Justin kom upp bakom för han såg att något hände, "hur gick det natha?" frågade jag och böjde mig på huk. "ni kan inte ljuga för mig, jag såg att ni gjorde det!" skrek hon. "nej, nathalie. sluta vara så barnslig. vi kramades bara." sa jag. "som vänner." sa jag efteråt. "JAMEN, efter det gjorde nid et!" skrek hon "nej natha, och isåfall vad bekymrar det dig för?" sa jag och kollade fårgande på henne. "för han är min." sa hon och fnissade. justin skrattade åt vad hon sa. "jag lovar jag ska inte röra din pojke natha, jag blir verkligen inte tillsammans med killen min lillasyster gillar." jag såg en liten besvikelse i justins ögon. "kom nu, nu får vi gå. du ska sova för länge sen." sa jag och tog tag i hennes hand.  Sen gick vi därifrån.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinbbieber.blogg.se

noveller om justin.

RSS 2.0