KAPITEL 3 - I like you

 
 PREVIOUS
"visst, gå till slampan." sa dom surt och gick iväg. "im so proud of yooou" sa jag glatt och kramade om honom. Vi gick hand i hand ner till havet. När vattnet kommit till min midja dök jag i, och efter kom justin. Jag kände hans händer om min midja, sen kramade han om mig, jag tittade på hans läppar och bet mig i underläppen, jag ville bli kysst. "kyss mig." slank ut ur min mun, och han gjorde som jag sa. han böjde sig ner och kysste mig länge.

Efter den dagen har jag varit väldigt förvirrad. Jag lovade Justin att ringa honom senare, så nu sitter jag här i soffan framför tvn. Jag kände mig yr och förvirrad. Min telefon ringde, det var pappa. "Hej gumman, jag är hemma om 20 minuter. Bara så du vet!" Sa han, "okej, nathalie sover över hos vår granne ikväll." sedan la vi på. För att göra pappa lite stolt började jag städa. Jag gick in i köket och städade undan lite. Jag ställde in så mycket smutsdisk i diskmaskinen som fick plats. Resten diskade jag för hands. När jag hade damsugat och tvättat golven i hela huset kom pappa hem. Jag suckade, "Hej, jag har städat. Men nu går jag ut och tar lite luft." Sa jag till han direkt. "Tack Juliah, gör du så." Sa han och gav mig en puss på kinden. Sen gick han in i köket och la upp massa papper på bordet. Jag öppnade dörren och gick ut. Ska jag ringa till honom nu? Jag måste det, jag hade ju trots allt lovat honom det.  Jag tog upp min iphone och letade upp Justins nummer.
 
JUSTINS PERSPEKTIV
 
Jag låg i min säng och gjorde exakt ingenting. Min mamma öppnade dörren, "Justin, varför så nere idag?" Frågade hon sorgset och satte sig på kanten av sängen. "En tjej bara, hon är annorlunda jämfört med andra. Jag förstår inte henne riktigt." Sa jag, jag berättar allt för min mamma. "Säg det till henne då, kom igen. Ryck upp dig!" Sa hon gladare sen gick hon ut. Men jag ryckte inte upp mig, tio minuter senare öppnade Chaz och Ryan dörren. "yo bro, vad är du nere för?" Frågade dom och gick in. Mamma gör alltid så, när hon inte får mig på glatt humör ringer hon till Ryan och Chaz.  Jag suckade, "Ni vet hon konstiga bruden som blir sur varje gång hon ser mig?" Sa jag och skrattade. Dom började skratta, "haha, ja?" sa dom i kör sen. "Det är hon, hon var backstage igår när jag uppträdde. Vi har börjat träffas, och igår.." sa jag svagt. "OH, damn bro" sen skrattade dom. Min mobil började vibrera i min byxficka. Jag fiskade upp den med handen och det var Juliah, "När man talar om trollen," sa jag till Ryan och Chaz. Dom skrattade igen. Sen gick jag ut i hallen och svarade. "Hej shawty" sa jag och log inom mig, jag kunde höra hur hon började le. "hej, vill du träffas nu då?" frågade hon sen. Jag visste inte var, men sen kom jag på att mamma ska åka på möte med Usher och Dan och alla de andra. Då blev jag själv i huset. "Ja, kom till mitt hus." sa jag bara, sen la jag på. Jag gick in till Ryan och Chaz igen, "she's on her way" sa jag och blinkade med ena ögonbrynet. "du har fångat en guldfisk, bieber" sa dom och skrattade, jag höll faktiskt med. Vi gick ner och satte oss framför tvn, när jag  startade tvn kom simpsons upp. vilket var bra. "Jag sticker till Usher nu, ses sen gubben!" sa mamma och gav mig en puss på kinden. Tio minuter senare plingade det på dörren. Here we go.
 
JULIAHS PERSPEKTIV
 
Jag hade precis pratat med Justin och jag skulle gå hem till Justins hus. Som jag egentligen inte hade en aning om hur det såg ut. Men jag visste vilken gata, sen hittade jag det finaste hsuet såklart. Där det stod Mallette & Bieber på brevlådan. Jag gick upp på uppfarten och plingade på plingklockan. En sekund efter öppnades dörren av  Justin. "Hej" Sa jag glatt och kramade honom samtidigt som jag pussade honom på kinden. Jag var för feg för att gå längre, jag bara fick för mig att han gick och hånglade upp andra tjejer. Därför var jag så himla försiktig. Måste prata med honom innan mer händer, tänkte jag. Vi gick in och i soffan satt hans kompisar som jag inte hälsat på än. "wow." sa jag till huset. Det var stort och vitt, det var fint. Justin fnissade och då kom Ryan och Chaz fram till mig, "Chaz & Ryan," sa Justin och jag skakade hand med dom. "trevligt att träffas jag är-" hann jag säga innan båda sa, "Juliah, vi vet." Det skrämde en aning så jag kollade konstigt på dom. "Justin har berättat" Sa Chaz efteråt. Jag kollade mot honom och han blev röd om kinderna. Jag log stort åt honom. Vi satte oss i soffan, Chaz och Ryan satt ute i ena kanten med Justin i mitten och jag längst ut i andra hörnan. Dom såg att jag och Justin höll varandra i handen, då hörde jag hur Chaz och Ryan viskade något till Justin som han började rodna åt. Dom såg att jag kollade på dom, så alla tre blickar kollade på mig, jag höjde ena ögonbrynet. Helt plötsligt öppnades ytterdörren och alla ryckte till, till och med jag. In kom Justins mamma. "Hej kids!" sa hon glatt och spärrade upp ögonen när hon såg min och Justins händer ihopfingrade. "oooooh, jag kan gå igen." sa hon och fnittrade, sen sprang hon upp på ovanvåningen. Justin skämdes en aning, det såg man på honom. Han smekte med tummen över min handflata. Det fick mig att rysa till. Jag behövde verkligen prata med honom, men inte när hans vänner är här. Justin avbröt tystnaden efter ett tag sen, "Vad sägs att vi åker till fotbollsplanen?" sa han och jag log stort. "Eller, gillar du fotboll juliah?"frågade han mig, jag nickade ivrigt. "jag älskar det." han fnissade och så tog vi på oss våra skor. Justin flätade in sina fingrar i mina igen sen gick vi mot gräsplanen. Vi hade två gräsplaner vid vår skola, när vi kom fram var det träning på en av dom. Det var tjejer som spelade, men dom sög. Jag tittade snett på dom. Justin skrattade, "vill du börja på soccer i skolan här?" Frågade han och smekte med tummen över handflatan ännu en gång "Inte med dom, dom suger ju." sa jag och alla skrattade. Vi lånade en boll av tränaren som tydligen var deras coach också. Under min skjorta jag hade på mig, hade jag ett svart linne. Jag tog av mig skjortan och alla tre killarna glodde. "Vad?" Sa jag och höjde ögonbrynet. Dom tittade bort igen och vi delade in oss i lag. Det blev, Jag och Chaz i ett lag och Ryan och Justin i det andra. Chaz hade fått tag på bollen och han skickade över den till mig, jag sprang med den över planen. Justin mötte mig fram ifrån och skulle ta bollen då jag skdribblade undan den från honoms fot, han blev förvånad av att jag var så duktig. Jag skickade bollen till Chaz. Ryan tog bollen från Chaz och han skickade den till Justin. Jag sprang mot honom och tänkte ta bollen då Justin skulle dribbla , han snubblade på bollen och trillade på mig, jag trillade rakt ner i leran med Justin över mig. Vi vek oss så mycket vi skrattade, det fick Ryan och Chaz att skratta också. Sen kysste jag honom på läpparna, det var en härlig känsla. Men han mjag gjorde det. jag fnissade till och smekte längst hans kind. Ryan och Chaz hade inte sett det för att dom blundade så mycket dom skrattade. "Du tjejen." Sa en sträv röst bakom oss. Justin reste sig från mig och jag gjorde likadant och vände mig mot rösten. Det var tränaren till Justin och killarna. "Vad heter du?" Frågade han. "Juliah. Juliah Ohlson." Sa jag och undrade varför han nämnt mig. Jag var lerig hela jag, Det var Justin med. "Du är ganska duktig på soccer för att vara en tjej, har du någon lust att börja?" Frågade han efteråt och väntade sakta efter svar. Jag tvekade, för antagligen skulle jag börja med fjortistjejerna som hade gått in för att duscha och fixa sig. "Med dom?" Sa jag med en sne blick och pekade bakåt mot tjejerna som var påväg in i omklädningsrummet. Han täntke en lång stund, "Du kan få börja i killarnas lag. Eftersom du klarar tackla Justin Bieber." Då skrattade alla. Till och med tränaren. Jag nickade stort, "Kom efter skolan till träningen då, vi tränar tre gånger i veckan." Sa han och sen gick han iväg. Jag vände mig mot Justin, Han lyfte upp mig i hans famn och snurrade. "grattis" sa han och jag nickade som ett tack. "det börjar bli sent, vi drar hem och duschar av oss leran." Sa Justin. "Vi går hemåt direkt, men vi ses imorgon bro." Sa Ryan och gick och gav Justin en sån där konstig bro-kram , likadant gjorde Chaz sedan gick dom åt andra hållet. Jag gick med Justin hem till honom. "Justin.." Sa jag, nu hade jag chansen att fråga om han gillar mig för att ta första steget. "ja?" väntade på att jag skulle fortsätta. "gillar du mig?" frågade jag fort sen, inte för att jag är speciellt blyg eller sånt av mig. han stelnade till av frågan. Vi stannade och kollade på varandra, han tog tag om båda mina handleder och kollade in i  mina ögon. Sedan nickade han långsamt. "ja." sa han sen. jag fick ett leende på läpparna som smittades av på justin, sen böjde han sig ner och kysste mig på munnen. När vi kom fram till hans hus var hans mamma fortfarande hemma, när vi kom in kollade hon chockat på oss. "vad har ni gjort?!" utbrast hon. "hoppa i duschen genast!" skrattade hon sedan. vi fnissade båda till. Justin duschade först, sen gick jag in. "du övernattar här va?" frågade han osäkert och jag nickade. Fast det var skola imorgon, men jag bryr mig inte. Vi får gå till skolan ändå. Jag smsade pappa att jag skulle stanna här under tiden justin duschade. Justin kom ut med handduken runt midjan och det droppade från hans hår som stod ut lite överallt. Jag bet mig i underläppen och fnissade till lågt. Han log när han hörde det. Han kom fram till mig som satt på sängen och pussade mig en gång. Sen gick jag in och duschade av allt klet. När jag tvålat och schamponerat in mig och sköljt av det gick jag ut. Justin hade lagt en handduk på toalettsitsen åt mig. Jag tog den och torkade kroppen lite fort och håret. Sen virade jag den runt min kropp. Jag gick ut och mötte justins ögon direkt. Han inspekterade hela mig. Han gick till sin garderob och tog fram en tröja och ett par mjukisbyxor till mig. På tröjan jag fick stod det, I <3 Beliebers. Jag fnissade åt det. "Vill du ha en annan?" Frågade han genast. "nejnej," sa jag, och log. Jag satte på kläderna sen kom justin fram till mig igen, han tog tag om min midja. "Du ser mycket bättre ut i mina kläder än vad jag gör." sa han och skrattade smått. Jag la mina armar om hans nacke och kysste honom mjukt. Eftersom klockan bara var 9 på kvällen, gick vi ner och kollade på film lite. Vi valde en komedi denna gången, den hette big stan. Vi skrattade lite då och då åt filmen. Efter filmen var klockan halv 11, då vi kände oss båda trötta. Vi gick upp på Justins rum, jag tog bara av mig mjukisbyxorna. justin tog av sig allt utom kalsongerna då såklart. Fast jag var inte chockad precis, för likadant gjorde han då han sov hemma hos mig. Han ruffsade sig i håret och la sig i sängen, jag la mig bredvid tätt intill honom. Vi la armarna runt varandra och somnade. Detta kändes så rätt.
 
Tumblr_m93jx5ex301qelmk6o1_500_large


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinbbieber.blogg.se

noveller om justin.

RSS 2.0